ODS Najaarswandeling 2020

25 oktober 2020, 09:00 - 13:00, Connecterra, Zetellaan 41, Maasmechelen (B)

Waarom het Nationaal Park zo bijzonder is.

Het Nationaal park is er voor iedereen.

Het Nationaal Park is een groot beschermd natuurgebied van bijna 60 km2 met een rijke flora en fauna. Het is het enige Nationaal Park in de Provincie Limburg (B) binnen de driehoek Genk – Maastricht – Maaseik en het Park staat er om bekend dat er je er heerlijk kunt wandelen, fietsen en ontspannen.  Jaarlijks weten ruim 1 miljoen bezoekers het Nationaal Park te vinden. Medio 2020 zal het park flink uitgebreid worden.

Smakenwandeling-60_Rudi Van Beek 1200

De Poorten tot het Nationaal Park.

Er zijn zes toegangspoorten voor de ideale start van het bezoek aan het Nationaal Park. Het is een bewuste keuze om de wandelaar makkelijk op weg te helpen voor het bezoek in de natuur. Daarbij zijn de plekken goed te bereiken en door de spreiding komt de natuur niet onder druk te staan.

Connecterra is de hoofdtoegangspoort en bij dit deel van het Nationaal park tref je de bekende Terhills aan met zicht op het mooiste panorama van Vlaanderen.

Toegangspoort Connecterra

Rangers en de natuur.

De wandeling wordt nog een stuk interessanter als je hoort welke verhalen er schuilen er achter dit bijzonder stukje natuur en het mijnverleden. De Rangers weten hier vanalles over en vertellen het je graag.

Ranger1

Lekker uitleven in de Speelput.

Na de heerlijke wandeling kunnen de kinderen hun energie nog kwijt in de Speelput Dit is een ruime speeltuin bij de ingang van Connecterra met speeltuigen voor zowel kleine als grotere kinderen.

25_Philippe van Gelooven